Vilkår og betingelser

Kjøpsavtale

Avtalen trer i kraft når vi har mottatt full betaling for bestillingen og betalingen er godkjent.

Priser

Prisen på produktene og eventuell fraktkostnad betales direkte til Carpet Avenue. En faktura med norsk tollgebyr og merverdiavgift (mva.) betales separat til fraktselskapet (UPS). Carpet Avenue forbeholder seg retten til å endre priser på grunn av svingninger i valutakurser samt endringer i verdens teppemarked.

Levering

Vi leverer med våre samarbeidspartnere UPS og DHL.

Anslått leveringstid er ca. 2–5 virkedager, der hjemlevering skjer på hverdager mellom kl. 09.00–17.00.

Postbokser

Vær oppmerksom på at vi ikke sender til postbokser.

Angrerett (30 dager)

For å være sikker på at du er helt fornøyd med bestillingen din, tilbyr vi 30 dagers full returrett. Dette gir deg rett til å returnere teppet til oss innen 30 dager, regnet fra dagen da bestillingen ble mottatt av deg. Ved tilbakebetaling bruker vi samme betalingsmetode som ble benyttet ved kjøp. Kunden betaler returfrakt. Mer informasjon finner du under "Retur"

Retur

Hvis du ønsker å returnere et teppe, vennligst kontakt vårt kundeserviceteam for instruksjoner og ytterligere hjelp. Det er ditt ansvar at teppet returneres til lageret vårt i god stand. Kunden betaler returfrakten. Vi kan organisere sikker retur med UPS til en fast pris på 400 kr uavhengig av hvor mange tepper du sender tilbake om gangen, med unntak av tepper over 15 kvm, hvor vi kan hjelpe til med å organisere retur til kostpris.

Når et teppe er returnert og inspisert på lageret vårt, refunderer vi pengene via samme betalingsmetode som ble benyttet ved kjøp.

Hvis et teppe returneres uten riktig returetikett utstedt av Carpet Avenue, er du som kunde ansvarlig for å betale alle påløpte utgifter, for eksempel fraktkostnader, i tillegg til andre eventuelle utgifter.

Hvis et teppe ikke returneres i samme stand som da det ble levert, vil ikke returforsendelsen bli akseptert. I dette tilfellet blir du varslet og spurt om du vil at teppet/teppene skal sendes tilbake for din regning.

Moms samt eventuell administrasjonsavgift er det kunden selv som må kreve tilbake fra Tollvesenet, ved å sende inn en søknad om tilbakebetaling. Vi hjelper gjerne til med dokumentasjon, hvis du skulle ha behov for det. Du finner lenken nedenfor: http://www.toll.no/no/bedrift/import/refusjon/

Bedrifter innen EU (bestillinger uten mva.)

Et momsregistrert selskap i et EU-land (unntatt Tyskland) som kan oppgi et gyldig merverdiavgiftnummer, er unntatt fra å betale merverdiavgift. Merverdiavgift trekkes automatisk fra når du logger deg på eller oppretter en kundekonto med et gyldig merverdiavgiftnummer. Vær oppmerksom på at vi kun leverer til adressen der bedriften er registrert. 

Hvis du vil sjekke om merverdiavgiftnummeret er gyldig‚ kan du logge inn på følgende lenke: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Betalingsbetingelser

- Betalingskort 

Alle kortbetalinger administreres i samarbeid med Visa og MasterCard.

Dataene behandles via en kryptert kobling og en sikker SSL-tilkobling. Carpet Avenue lagrer aldri kort- eller betalingsinformasjon, og vi får heller aldri tilgang til disse. 

- Faktura: «Motta varen, betal senere» – Klarna

- Faktura: «Motta varen, betal senere» – Klarna

Takket være vårt samarbeid med Klarna kan du velge å betale for varen med faktura: Motta varen, betal senere (14 dager)

Betalingsfristen er 14 dager, og denne løsningen er ikke underlagt tilleggsgebyrer. Hvis du velger å betale med faktura, vil Klarna foreta en kredittsjekk. Vær oppmerksom på at eventuelle betalingsanmerkninger gjør at det ikke er mulig å velge faktura.

Kunder i følgende land kan velge å betale med faktura:

Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Østerrike, Nederland og Storbritannia. 

Personopplysningene dine blir behandlet i samsvar med Personvernforordningen og Klarnas personvernregler, som du finner her.

- Delbetaling: «Slice It» – Klarna

Takket være vårt samarbeid med Klarna kan du velge delbetaling, der du deler opp betalingen i månedlige avdrag. Avdraget må betales i slutten av hver måned. Vær oppmerksom på at faktura fra Klarna sendes ut månedlig. Denne løsningen, inkludert vilkår og betingelser samt Standard European Consumer Credit Information, kan du lese mer om her.

Kunder i Sverige, Tyskland, Danmark, Finland og Storbritannia kan velge delvis månedsbetaling. 

Hvis du velger delbetaling, vil Klarna foreta en kredittsjekk. Dette er ren rutine. Vær imidlertid oppmerksom på at eventuelle betalingsanmerkninger gjør at det ikke er mulig å velge delbetaling. 

- AvtaleGiro

Denne ordningen administreres i samarbeid med vår partner Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige.

Beløpet vil belastes når bestillingen sendes. Klarna sender informasjon om datoen via e-post. 

Vær oppmerksom på at denne løsningen bare kan velges hvis du ikke har betalingsanmerkninger. Klarna utfører derfor en rutinemessig kredittsjekk. Vær oppmerksom på at i forbindelse med kredittkontrollen vil data, inkludert adresse, videreføres til Klarna. 

- Bankoverføring

Som kunde hos Carpet Avenue kan du velge å betale via bankoverføring. Når du har lagt inn bestillingen, vil du motta en ordrebekreftelse sammen med bankopplysningene våre. Husk å skrive inn referansenummeret når du overfører pengene. Så snart vi har mottatt hele beløpet, sender vi teppet ditt. 

Pengene må være på kontoen vår innen 5 dager, ellers vil bestillingen bli kansellert.

Garanti

Vi tilbyr en garanti på alle produkter som kjøpes fra oss. Garantien gjelder i 1 år fra leveringsdatoen. Garantien gjelder bare når teppet har vært gjenstand for vanlig hjemmebruk / daglig bruk. Hvis teppet anses å ha blitt brukt feil eller overdrevet (flekker, kjemikalier, ytre skader, kjæledyr, dårlig håndtering), er kunden ansvarlig for kostnadene ved eventuelle reparasjoner. Våre eksperter vil undersøke teppet og finne årsaken til skaden. Kunden betaler alle fraktkostnader i tilfelle garantiservice og reparasjoner.

Ekthetsbevis

Vi garanterer at teppet ditt er håndknyttet og samsvarer med beskrivelsen på nettsiden vår. For hvert håndknyttede teppe til en verdi på 3000 NOK eller mer, vil et signert ekthetsbevis bli sendt sammen med bestillingen din. Hvis du ønsker å motta et ekthetsbevis for et teppe med verdi på mindre enn 3000 NOK, utsteder vi gjerne dette på forespørsel.

Feil / skade ved levering

I tilfelle det er noe galt med bestillingen din ved levering, for eksempel feil teppe, skadet teppe eller feil antall tepper, vennligst kontakt vårt kundeserviceteam så snart som mulig. Feilen må rapporteres innen 24 timer etter mottak. 

Hvis den ytre emballasjen har synlige skader når pakken leveres til deg, må du ikke åpne pakken. La den være uberørt, dokumenter skaden med bilder og rapporter feilen direkte til DHL/UPS. 

Persondata 

Når du bestiller eller registrerer deg som kunde, ber vi deg om å oppgi noen persondata som vi lagrer i forbindelse med dette. Informasjonen vi lagrer, er nødvendig for å fullføre bestillingen din og gi deg best mulig service. 

Carpet Avenue deler aldri persondata med en tredjepart, bortsett fra informasjon som er nødvendig i forbindelse med våre leverings- og betalingspartnere. I henhold til Personvernforordningen kan du få tilgang til den informasjonen vi har lagret om deg, og hvis dataene ikke er relevante eller feilaktige, kan du be oss om å slette eller oppdatere denne informasjonen. Hvis du ønsker tilgang til dine persondata, kontakt vårt kundeserviceteam.

Kontaktinformasjon

Carpet Avenue GmbH, Bargkoppelweg 64, 22145 Hamburg, Tyskland. Telefon +49 (0) 40 593615410, E-post: info@carpetavenue.com

Virksomhets-/mva.-nummer er DE 327707896.

Copyright © 2021 Carpet Avenue GmbH. Alle rettigheter forbeholdt.